2021.03.15.

BG fit kerékpár beállítás – hogyan állítsuk be a nyerget?

By nemadmin

A BG fit kerékpár beállítás során több tényezőt is figyelembe kell venni, amelyek az egészséges testtartást segítik elő kerékpározás közben. Minél kényelmetlenebb a testhelyzetünk a kerékpáron, annál nehezebben tudunk kerékpározni, és sokkal többet is ártunk vele, mint azt gondolnánk. A BG fit kerékpár beállításai közül a nyereg helyzetét emeljük ki, és röviden áttekintjük, hogy mire is kell tulajdonidképpen figyelni a nyereg esetében. Nagyon gyakori hiba a nyeregdőlésének a helytelen beállítása, a nyerget gyárilag előre vagy hátra döntve állítják be, vagy esetleg otthon utólag, azonban egyik sem egészséges. Az előre döntött ülésről folyton le akarunk csúszni előre, ami feleslegesen terheli a vállat a derekat, a csuklókat, különösebb előny nélkül.

A hátra döntött nyeregről hátra csúszunk egyfolytában, ez is instabillá teszi a kerékpározást, és a lágy részek vérkeringését is elzárja. A nyereg elsődleges célja, hogy ülni tudjunk rajta, a helyes beállítás esetén legyen teljesen vízszintes, legfeljebb minimálisan emelkedik az orr-része. A BG fit kerékpár beállítás esetében figyeljünk a nyeregmagasságra is, ezt a magasságot azonban nem lehet egyedül az egyén lábhossz-méretéből megadni. Ennek az az oka, hogy egyes kerékpárosok lábujjhegyen, míg mások szinte vízszintes talppal. Az optimális erőátvitel általában akkor érhető el, ha a sarok kb. 0,5 cm-rel van magasabban, mint a talp pedált érintő része. Megközelíthetőleg tökéletes beállítást érhetünk el, ha felülünk a kerékpárra, és sarokkal a pedálon hátrafelé tekerünk, és így állítjuk be a megfelelő nyeregmagasságot.